03 octubre 2011

OBJETOS HUMANOS

Hoy me ha dado por leer...... Y he empezado por un artículo que me ha mandado una amiga. Este: "La Diputació de Barcelona ubica càmeres de videovigilància il·legals a lavabos públics". Explica la noticia que han instalado unas cámaras en el "centre SPOTT de l'Àrea de Benestar Social de la Diputació de Barcelona ubicat al carrer Sant Honorat número 5 de Barcelona".

Más allá de la videovigilancia, que es mi tema preferido, también nos dice que los usuarios "[...]s'han queixat del tracte que reben les persones sense recursos, sense sostre i drogodependents en aquests centres, on se les tracta “més com a objectes sense drets que com a persones[...]"

Hace unos años me recomendaron este corto, sencillo y con pocos medios, pero que transmite el mensaje de una forma muy clara sobre los "objetos humanos".


Relata la experiencia de un recién llegado y la despersonalización del ser humano.



Objetos Humanos - Videos Orange
Narra las vivencias de un recién llegado a nuestro país, después de cruzar el estrecho en patera.


Menos mal que encontramos también gente como los voluntarios de "El Caliu" que mejoran el mundo particular de mucha gente.

Centre d'acollida "El Caliu"
El Caliu és un centre d'acollida i un menjador social que han posat en marxa les 5 parròquies de l'arxiprestat d'Horta de Barcelona. Cada dia hi esmorzen més d'un centenar de persones que la crisi ha expulsat del mercat de treball, moltes de les quals no tenen una llar on viure. El Caliu està situat a la parròquia de Sant Joan d'Horta i compta amb el suport de molts voluntaris.

No hay comentarios: